понеділок, 10 серпня 2015 р.

Позакласні заходи


Інтелектуальна гра
«Поле чудес»
Мета: - прививати любов до різних видів мистецтва, зокрема музики та живопису;
-         перевірити і закріпити знання дітей з  музичного та образотворчого мистецтва ;
Обладнання: - дошка, крейда,барабан, дві шкатулки, призи та супер – приз.
Хід гри і запитання.
Барвиста веселка палає над світом,
дарує проміння дорослим і дітям,
І музика, наче дуга веселкова,
Дарує тобі різнобарв’я казкове.
Прислухайся! Вміють ті звуки барвисті
 горіти червоним, як мак в полі чистім,
світити жовтим  полум’ям сонця,
постукати зеленим листком у віконце,
в блакитне вбрання одягнутися в квітні
і сніг розтопити в струмочки тендітні,
голубити хвилі у синьому морі,
вночі колихать  сріблястії зорі.
Палітру живих кольорових мелодій,
скарби почуттів, думки різних народів.
Своїм слухачам даруватиме  вічно
незгасна барвиста веселка музична!
Увага! Увага! Розпочинаємо відбір гравців до І туру.
І тур.
1)    Як називається зображення неживих, нерухомих предметів: квіти, овочі, фрукти?
(Натюрморт)
2)    Як називається мистецтво оформлення зовнішнього вигляду різноманітних речей?
(Дизайн)
3)    Попередній малюнок, що допомагає художникові знайти вірну композицію?
(Ескіз)



Зашифроване слово:

1.     ВАСНЕЦОВ – 8 букв
Назвіть прізвище художника, який намалював відомі картини:
«Альонушка», «Три богатирі».
ІІ тур
1)    Вид декоративно – прикладного мистецтва, твори якого виконуються на яйці?
(Писанкарство)
2)    Зв’язне, плавне виконання мелодії називаємо…..
(Лігато)
3)    Зображення людини, або групи людей засобами образотворчого мистецтва?
(Портрет)
Зашифроване слово:
ЛІРА – 4 букви
Давньогрецький струнний щипковий  інструмент, зображення якого є емблемою музичного мистецтва?
                                                      
ІІІ тур
1)    Назвіть  основні види мистецтва. (Музика,хореографія,живопис,кіно,архітектура,скульптура,театральне мистецтво)
2)    Улюблений  інструмент Й.С.Баха?                                             (Орган)
3)    Музичний твір  урочистого  характеру,один з найдавніших жанрів
вокальної музики?                                                         (Гімн)
Зашифроване слово:
РОМАНС – 6 букв.
Вокальний твір для голосу у супроводі гітари, рояля,арфи.

                                                       ІV тур
Зашифроване слово:
ІМПРОВІЗАЦІЯ – 12 букв
Створення музики у процесі виконання,без попередньої підготовки?
                                                      
СУПЕР-ГРА
Зашифроване слово:
ЛИСЕНКО – 7 букв
Основоположник українського музичного мистецтва
«Сонце української музики.»

Підсумок гри.
Ведуча:
Музика – це найвиразніша мова.
Мова,що може без жодного слова
Людям про радість і сум розказати,
Вміє картину без фарб малювати,
в світі усьому знайде слухача
без словника і перекладача…
А уявіть,як розквітне чудово
Музика з барвами  
                              фарби і слова!
Любіть мистецтво воно завжди поряд з вами!
На цьому гра «Поле чудес» закінчена. 





Інтелектуальна гра
 «Що? Де? Коли?»
Мета:        - перевірити і закріпити знання дітей з музичного та     
                         образотворчого мистецтва; 
- поширити знання і кругозір учнів;
- вчити працювати в групах, швидко і правильно приймати рішення;
- виховувати поважне ставлення до мистецтва.
                                        Хід гри
Звучить музика.
Ведуча: Шановні учні,батьки,запрошені!
Розпочинаємо гру «Що? Де? Коли?» В  цій грі беруть участь 3 команди учнів
5 класу,6 класу, 7 класу.
Правила гри:В кожній команді 5 учасників . Команда відповідає на 7 запитань,які знаходяться в конвертах.
Виграє та команда , яка відповідає на всі запитання.
Запрошуємо до гри команду учнів 5 класу.
Запитання:
1) Назвати кількість і вказати назву основних кольорів.
                  (3 – червоний,синій,жовтий)
2)  Як називається уявна лінія на малюнку?
                  ( Лінія горизонту)
3) Вид образотворчого мистецтва,назва якого походить від грецького слова?  
                                                                (Графіка)
4 ) Давньогрецький струнний щипковий інструмент,зображення якого є                     емблемою  музичного мистецтва? (Ліра)
5 ) Ноти замість букв Прочитайте слова. (Пляма,шафа,теремок,парасолька,помідор,доміно,
ведмідь, дерево, факел).
6) Найпоширеніший музичний жанр, в якому поєднуються мистецтва музики і слова?(Пісня)
7 )Чорний ящик. Назвіть предмет,який знаходиться  в чорному ящику із зображенням пейзажу? (Картина)
Запрошується команда 6 класу.
Запитання:
1 Назвіть художній матеріал для живопису? (фарби,пензлик)
2 Чим відрізняються твори,які належать до такого виду образотворчого мистецтва як живопис і графіка? (фарби –олівці)
3 Назвіть жанр образотворчого мистецтва,який точно передає неповторну своєрідність певної людини?(Портрет)
4 Український народний ударний інструмент,зроблений із діжечки,де верхній отвір обтягнуто шкірою,посередині якої протягнуто жмуток кінського волосу;грають на  ньому,сіпаючи за цей жмуток зволоженими у квасі чи воді руками; за тембром нагадує ревіння бугая. Як  називається інструмент? (Бугай)     
5 Який композитор писав вальси,які  не танцювали? (Ф. Шопен )
6 Прочитай вірш – загадку. Підставляй у рядки назви нот, де є крапки.
Дощ плигає по калюжах,
Рев здіймає вітер дужий,
Місяць-диригент на небі
Факелом пала далеким.
Сольфеджує скрізь погода,
Ляскотить,гримить негода
Сірим ранком у віконця
«Добрий день! - всміхнеться сонце»
7 Що знаходиться в чорному ящику? Це предмет,де записуються  ноти і слова пісень. (Збірник пісень  або пісенник)
Запрошується команда 7 класу.
Запитання:
1 Як назвати навмисне узагальнене зображення того чи іншого предмета? (Стилізація)
2 Як називається зображення внутрішнього простору будівель чи приміщень,з їх меблями,речами,убранням?(Інтер’єр)
3 В якому жанрі образотворчого мистецтва художник передає красу світу речей(овочів,фруктів,квітів)?   (Натюрморт)
4 Народний струнний щипковий інструмент американських негрів у вигляді маленького барабанчика з довгим грифом і натягнутими струнами. Як називається  інструмент? (Банджо)
5 Пісня,яка виконується у супроводі лютні,мандоліни, гітари,що виражає почуття до коханої. Вона була поширена в  Іспанії та Італії. Як називається пісня?  (Серенада)
6 Прочитай текст,замінюючи нотні знаки буквами.
Якось  поглянуло Сонечко на Землю та й  всміхнулося радо: річка  хлюпоче між зелених берегів,квасоля квітує на галявині,навіть сіренькі камінці на доріжці дарують сріблясті посмішки. Радіє Земля сонячному промінню. Та  раптом посіріло небо, дмухнув вітерець. Дощ наближається. Розкривайте скоріш парасольки! Засперечалися сонце і  дощ ,хто з них  Землі миліший.
7 Який предмет знаходиться в чорному ящику,під який ми виконуємо пісні і танцюємо? (Диск )
Підводиться підсумок гри.
Якщо команди набрали  однакову кількість балів ,то дається  додаткове запитання.
Назвіть предмет, який відноситься до одного з видів образотворчого мистецтва і відрізняється від інших предметів своїм об’ємом?(Скульптура)
Переможці нагороджуються.
На цьому інтелектуальна гра  «Що? Де? Коли?» закінчена.
До нових зустрічей.
До побачення.
 


Немає коментарів:

Дописати коментар